Paste de porumb cu legume, la woc

Am ocolit mult timp pastele din faina de porumb (adica din malai), fiind oarecum surprins cand am citit pe eticheta, ca se vand paste fainoase care se fac si din altfel de faina decat cea de grau. Am vazut pe raft si paste colorate, verzi, portocalii, rosii. Am descoperit prin galantare si paste din faina de orez. Mi-am zis – ia sa incerc din toate, ca doar nu o sa ma otravesc.   😛

Zis si facut, am trecut la actiune directa, ca un adevarat explorator culinar, dornic de noi “aventuri”, prin bucataria de bloc. Nu imi este inca, in clar, daca voi continua sa explorez, desi retetele facute sunt gustoase. Este adevarat, ca nicio reteta nu iese perfecta, de la prima incercare.

Totusi, parca tot mamaliga romaneasca , facuta din malai, este sfanta. Macaroanele cu branza sau cu carne ies cele mai gustoase, din paste fainoase, facute din faina de grau. Orezul boabe este ingredientul principal pentru pilaf, ardei umpluti cu orez sau orez cu lapte.

Nu este niciun secret ! Pastele de porumb se cumpara din market. Alegi ce forma iti place sa gatesti – melci, paste alte, tuburi, etc. Nu am idee daca sunt proaspete sau nu (fiind gata uscate). Nu ai decat, sa iei de bun, ceea ce scrie pe eticheta.

Se toca feliute, niste ciuperci albe, o ceapa alba si una rosie. Se calesc, la foc mare, in putin ulei de floarea soarelui, impreuna cu cateva feliute de ardei gras, rosu.

Se pune sare grunjoasa si piper, proaspat macinate, dupa gustul fiecaruia, pentru a accentua savoarea legumelor si a ciupercilor.

Se pune o lingura de unt, pentru a da “luciu” ciupercilor si legumeleor. Se presara niste patrunjel verde tocat fin.

Pentru un gust rafinat, se stropeste cu cateva picaturi de vin alb sec. 

Se adauga o lingura de smantana si/ sau se rade pe razatoarea mare, putina branza de capra, cascaval afumat sau ce branza ai prin frigider. Lactatele “leaga” putin pastele.

Focul fiind mare, se tine tigaia intr-o mana si se amesteca din incheietura mainii sau mai sigur, se foloseste cealalata mana si se amesteca cu o lingura de lemn.

Secret asiatic ! Calirea legumelor se face doar pana devin “palpabile” feliutele de ceapa si feliutele de ciuperci. Consistenta trebuia sa ramana, fara a se muia complet ceapa si ciupercile. 

Nu disperati ! In timp, ochiul se obisnuieste si nu este nevoie sa mai incerci cu varful cutitului, daca ceapa si legumele s-au muiat suficient sau nu.

Pastele de porumb se pun in apa rece cu putina sare, cand apa a dat in clocot, pana se moaie sau mai sigur citesti pe pachet si le fierbi cate minute zice pe eticheta.

Pastele nescurse de apa se iau cu un cleste din cratita in care au fiert si se pun direct, peste legumele si ciupercile calite. Se amesteca cu o lingura de lemn, pentru omogenizare.

Daca pastele vi se par cam uscate, puteti adauga putin din apa, in care au fiert pastele. Mai delicos va iesi, daca puneti niste suc de rosii, proaspat facut. Daca mai aveti prin camara, puteti folosi suc de rosii facut toamna trecuta.

Secretul sucului de rosii proaspat ! Nimic mai simplu. Se decojesc 2-3 rosii, bine coapte, de pielite si se taie marunt. Se fierb rosiile, pana scad suficient de mult, pentru a se face o pasta. Pasta de rosii se sareaza si se pipereaza, dupa gust. Se adauga 2 frunze de busuioc, taiate fin.

Pastele se servesc fierbinti, cu branza telemea de oaie, rasa deasupra. Se pot servi si cu suc de rosii.

Nu uitati de un pahar de vin alb, rece, sec.

Vinul merge si mai bine, daca ati folosit pastele drept garnitura la carnati proaspeti, de porc, prajiti in tigaie, in untura de porc sau facuti la gratar.

Daca tot ati pus carnatul, mai uitati-va prin camara, inca o data, poate descoperiti o gogonea murata, care desi va fi cam acra, va fi binevenita, contribuind decisiv, la arderea grasimilor din carnatul de porc, ajuns in stomac.    😀

Pofta buna frati gurmanzi de pretutindeni, oriunde va veti afla pe mapamond ! Pastele fainoase, zice nenea doctorul, sa le folosesti rar, in alimentatia copiilor. Sportivii sunt indopati zilnic, cu paste fainoasa, ca zice nutritionistul lor, ca nu-i ingrasa si le face muschiul, fibra. Este adevarat ca sportivii fac si oarece efort fizic. Asiaticii de toate varstele, mananca orez si paste fainoase, zilnic, la toate mesele si nu sunt la fel de grasi precum americanii. Concluzia ? Mancati ce va place si nu va deranjeaza organismul propriu.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.